0

پریمیر چیست ؟

1509 بازدید
پریمیر چیست

یکی از نرم افزارهای ادوبی که به عنوان قدرتمندترین نرم افزار ادیت ویدیو در جهان شناخته می‌شود، نرم افزار ادوبی پریمیر پرو است. این نرم افزار با قابلیت‌های منحصر به فرد و جذاب خود باعث شده که تدوینگران و گرافیست‌های زیادی تمایل به استفاده از آن داشته باشند. نرم افزار پریمیر به حدی در بازار طراحی گرافیک از جذابیت و قابلیت‌های مختلف برخوردار است که می‌توان آن را دو برابر قدرتمندتر نسبت به سایر نرم افزارهای ادیت و تدوین ویدیو دانست.

اما در مورد این نرم افزار و تاریخچه آن چه می‌دانید؟ نرم افزار پریمیر چه امکاناتی داشته و چه برترهایی نسبت به نرم افزارهای مشابه خود دارد؟ آیا با این نرم افزار می‌توان در بازار کار طراحی گرافیک موفق شده و درآمد خوبی کسب کرد؟ اینها سوالاتی هستند که در طول این مقاله به آنها پاسخ می‌دهیم. پس اگر دوست دارید در مورد غول قدرتمند نرم افزارهای ادیت ویدیو یعنی Adobe Premiere بیشتر بدانید با ادامه این مطلب همراه ما باشید.

پریمیر چیست؟

بیشتر مردم دنیا از قابلیت‌های نرم افزار فتوشاپ آگاه هستند. این نرم افزار قدرت زیادی در ادیت عکس داشته و با قابلیت‌های بسیار خود، دست طراح را باز می‌گذارد تا هر گونه ادیتی که دوست دارد روی عکس انجام دهد. حال پریمیر را می‌توان نسخه دوم فتوشاپ دانست با این تفاوت که امکان ویرایش ویدیو را به شما می‌دهد. یعنی شما با پریمیر این امکان را دارید که تغییرات بسیاری در فایل‌های ویدیویی خود به وجود آورده و آثار منحصر به فردی و خارق‌العاده‌ای از خود خلق کنید.

پریمیر پرو تنها در ادیت ویدیو یار و همراه شما نیست بلکه با آن می‌توانید حتی فایل‌های صوتی را هم ویرایش کرده و در آنها تغییراتی به وجود آورید. این نرم افزار قدرتمند که فرصت‌های درآمدزایی بی‌شماری پیش رویتان می‌گذارد، با قابلیت‌های ویژه خود باعث شده تا ویدیوهای حرفه‌ای و زیبایی توسط تدوینگران ساخته شود. از آنجا که پریمیر را می‌توان نوعی نرم افزار تخصصی دانست، برای استفاده از آن نیاز به آموزش و کسب مهارت دارید که امروزه دوره‌های آموزش آن توسط مدرسین به نام بسیاری در حال برگزاری است.

نرم افزار Adobe Premiere برای دو سیستم عامل ویندوز و مک ساخته شده و کاربران این سیستم عامل‌ها برای استفاده از این نرم افزار باید نسخه مطابق با سیستم عامل خود را خریداری کرده و نصب کنند. پریمیر پرو دو برادر و یار همیشگی دارد که در کنار استفاده از آن می‌توان برنامه‌های خلاقانه بسیاری را پیاده‌سازی کرد. این نرم افزارها After Effects و Photoshop هستند. اگر دوست دارید که در بازار طراحی گرافیک حرفی برای گفتن داشته باشید و از درآمد خیلی خوبی برخوردار باشید، در کنار آموزش نرم افزار پریمیر پرو به یادگیری این نرم افزارها هم مشغول شوید.

تاریخچه پریمیر

عمر نرم افزار ادوبی پریمیر شاید از عمر بسیاری از شمایی که علاقه‌مند به یادگیری این نرم افزار هستید بیشتر باشید. تولد ادوبی پریمیر به سال 1991 یعنی 31 سال قبل باز می‌گردد. در این سال اولین نسخه از این نرم افزار تدوین منتشر شد. برنامه ادوبی پریمیر متعلق به Adobe system است که توسعه دهنده این نرم افزار به حساب می‌آید. اولین نسخه که ساده‌ترین نسخه پریمیر پرو هم بود با نام Adobe Premiere وارد بازار شد و پس از اینکه توسعه یافت به نام Adobe Premiere pro تغییر نام داد. اولین نسخه از نرم افزار Adobe Premiere pro در سال 2003 وارد بازار شد.

جالب است بدانید که نسخه ساده و اولیه پریمیر فقط برای سیستم عامل مک طراحی و تولید شده بود ولی بعد از اینکه نسخه پرو این نرم افزار تدوین منتشر شد، طراحان آن را هم برای سیستم عامل مک و هم برای سیستم عامل ویندوز قابل اجرا کردند. پس از انتشار نسخه پرو، به تدریج نسخه‌های مختلفی از نرم افزار پریمیر پرو منتشر و روانه بازار شد که در هر نسخه، ایرادات نسخه قبلی از بین رفته و به شکلی حرفه‌ای‌تر فضای کار طراحان گرافیک را مهیا می‌کرد. هم‌اکنون که در سال 2022 هستیم، آخرین نسخه از این نرم افزار که با نام Adobe Premiere Pro 2022 ساخته و طراحی شده است، در دسترس طراحان قرار گرفته است.

امکانات و برتری‌های پریمیر

اما نرم افزار Adobe Premiere چه قابلیت‌ها و امکاناتی دارد که امروزه توانسته به یکی از قدرتمندترین نرم افزارهای ادیت ویدیو تبدیل شود؟ در واقع کاربرد نرم افزار پریمیر در حوزه ادیت فیلم و ویدیو است و به واسطه این نرم افزار می‌توان بدون هیچ محدودیتی ویدئوهایی باکیفیت بسیار بالا تولید کرد. طراحانی که اقدام به ویرایش ویدیو به واسطه پریمیر می‌کنند، ویدئوهایی بسیار باکیفیتی ساخته و کارهای خلاقانه گرافیکی بسیاری روی آنها انجام دهد.

پریمیر چیست ؟

ویرایش صدا و افزودن افکت‌های جذاب و فوق‌العاده به ویدیو از جمله ویژگی‌ها و قابلیت‌های نرم افزار ادوبی پریمیر پرو است. امکان خروجی گرفتن از فایل‌های ویرایش شده در هر فرمت یکی از قابلیت‌های منحصر به فرد دیگر Adobe Premiere است که موجب می‌شود بتوان خروجی را در هر شبکه اجتماعی و بستری که دوست دارید با فرمتی خاص انتشار دهید.

امکان ویرایش چند عکس و ویدیو به صورت همزمان از دیگر قابلیت‌های نرم افزار پریمیر پرو به شمار می‌آید که موجب می‌شود عملکرد و سرعت بیشتری به هنگام طراحی داشته باشید.

مقایسه و برتری‌های پریمیر نسبت به سایر برنامه‌ها

رابط کاربری بسیار جذاب و خوب این نرم افزار نیز باعث می‌شود که هر کسی بتواند در سریع‌ترین زمان بخش‌های مختلف آن را یاد گرفته و از آن به جهت خلق آثار ویدیویی منحصر به فرد کمک بگیرد. در واقع رابط کاربری بسیار خوب در ادوبی پریمیر پرو باعث شده تا این نرم افزار برتری بسیاری نسبت به نرم افزارهای مشابه داشته باشد.

ابزارهایی که ادوبی پریمیر در اختیار شما می‌گذارد تا به واسطه آنها اقدام به ویرایش ویدیو کنید را کمتر نرم افزاری در حوزه ادیت فیلم در اختیارتان می‌گذارد. این نرم افزار که به صورت حرفه‌ای و متمرکز در زمینه ادیت و تدوین ویدیو ساخته شده، از بسیاری از نرم افزارهای مشابه قدرتمندتر عمل کرده و امکانات مختلفی را پیش رویتان می‌گذارد تا به واسطه آنها ویدیوهای جذابی بسازید.

ویژگی جذاب دیگری که باعث برتری پریمیر نسبت به سایر برنامه‌ها می‌شود، این است که نرم افزارهای مشابه اغلب افکت‌هایی از پیش ساخته شده در اختیارتان می‌گذارند که به واسطه آنها ویدیوی خود را جذاب-تر کنید. اما پریمیر پرو این امکان را به شما می‌دهد تا خودتان افکت‌ها را به واسطه ابزار و امکاناتی که دارد ساخته و از آنها متناسب با ویدیو استفاده کنید.

بازار کار پریمیر

کاربرد نرم افزار پریمیر از هیچ یک از طراحان گرافیک پوشیده نیست. شما می‌توانید از این نرم افزار با اهداف مختلفی استفاده کرده و کسب درآمد داشته باشید. در زیر به برخی از حوزه‌هایی که می‌توانید به آنها وارد شده و کسب درآمد کنید اشاره می‌کنیم و توضیحاتی در مورد آنها می‌دهیم.

پریمیر چیست ؟

ساخت تیزر تبلیغاتی

امروزه برندهای مختلفی نیاز به تبلیغات برای پیشی گرفتن از رقبا و جذب مشتریان بیشتر دارند. در واقع آنها نیاز به تیزرهای تبلیغاتی حرفه‌ای و جذابی دارند تا به واسطه آنها بتوانند کسب و کارشان را به مردم معرفی کنند. شما اگر در زمینه ساخت تیزر تبلیغاتی با ادوبی پریمیر حرفه‌ای شوید، می‌توانید درآمد چشمگیری را از آن خود کنید. هم‌اکنون درآمد برای این کار به ازای هر دقیقه 1 میلیون تا 5 میلیون تومان است.

ساخت کلیپ عروسی

ساخت کلیپ‌های عروسی با نرم افزار ادوبی پریمیر پرو نیز یکی دیگر از روش‌های کسب درآمد و ورود به بازار کار این نرم افزار است. اگر بتوانید با یک تیم حرفه‌ای در عکاسی و فیلمبرداری همکاری کنید، درآمدهای بسیاری زیادی از ساخت کلیپ به دست می‌آورید.

مونتاژ و تدوین فیلم

مونتاژ و تدوین فیلم علاوه بر مهارت در پریمیر نیاز به دانش و مهارت سینمایی هم دارد. درآمدی که در مونتاژ و تدوین فیلم منتظر شماست، بسیار بیشتر از سایر حوزه‌های کاری به واسطه ادوبی پریمیر پرو می‌باشد. شما می‌توانید به واسطه Adobe Premiere فیلم، سریال و مستندهای مختلفی را ویرایش و تدوین کرده و آماده پخش کنید. توجه داشته باشید که گاهی فشار کاری این حوزه نسبت به سایر حوزه‌های بازار کار پریمیر سخت‌تر و سنگین‌تر است.

ساخت موزیک ویدیو

موزیک ویدئوهایی که از خواننده‌های مختلف می‌بیند، اغلب به واسطه نرم افزار ادوبی پریمیر پرو ساخته و تدوین شده‌اند. اگر بتوانید پرسونال برندینگ خوب و قوی داشته باشید، موزیسین‌های بسیاری تمایل همکاری با شما برای ساخت موزیک ویدیوهای خود را خواهند داشت.

ساخت دوره آموزشی

یکی از حوزه‌های جدیدی که به واسطه آن می‌توان از ادوبی پریمیر پرو کسب درامد داشت ساخت دوره‌های آموزشی است. شما می‌توانید با موشن گرافیک و ساخت جلوه‌های ویژه، دوره‌های آموزشی حرفه‌ای ساخته و مدرسین مختلف را جذب حرفه و مهارت خود کنید تا برای ساخت دوره‌های آموزشی خود به سراغ شما بیایند.

دوره‌های آموزشی نرم افزار ادوبی پریمیر پرو

همانطور که در ابتدای مطلب اشاره کردیم، از آنجا که Adobe Premiere یک نرم افزار حرفه‌ای و تخصصی است، برای یادگیری آن نیاز به آموزش و مهارت دارید. کاربرد نرم افزار پریمیر پرو بسیار وسیع و گسترده است و برای استفاده از آن باید با امکانات و ابزارهای مختلفی که دارد آشنایی پیدا کنید. در این مسیر می‌توانید روی دانش و مهارتی که اساتید حرفه‌ای به شما آموزش می‌دهند حساب باز کنید. برای آموزش پریمیر و ورود به بازار کار تدوین می‌توانید روی آموزش‌های نیما اکرامی حساب باز کنید. صفر تا صد نرم افزار پریمیر توسط نیما اکرامی به شما آموزش داده می‌شود و پس از گذراندن دوره آموزشی و کسب مهارت می‌توانید وارد بازار کار شده و از این نرم افزار کسب درآمد کنید.

آیا این مطلب را می پسندید؟
https://nima-ekrami.ir/?p=14131
اشتراک گذاری:

نظرات

0 نظر در مورد پریمیر چیست ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.

profile-icon

شروع مکالمه

یکی از اعضا را انتخاب و در تلگرام گفتگو کنید

profile-icon
مهدی

پشتیبانی فنی

profile-icon
نیما

پشتیبانی فروش

پشتیبانان به طور معمول در چند دقیقه پاسخ می‌دهند.